مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-17اقتصادي

چرا بعضی داروها گران شدند؟


رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می گوید که محدودیت هایی که بر سر راه تخصیص ارز 4200 تومانی به وجود آمده یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت برخی از داروها در هفته های گذشته است.

- محمود نجفی عرب در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت بهداشت در تامین تمام ارز ترجیحی مورد نیاز برای واردات دارو و مواد اولیه دارو با محدودیت هایی مواجه است و از این رو مسئولان این وزارت خانه مجبور شده اند در ماه های گذشته برخی از داروها و مواد اولیه آنها را از فهرست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی حذف کنند و همین موضوع به افزایش قیمت این داروها در بازار منجر شده است.

وی با بیان اینکه با تداوم محدودیت ها در تامین ارز، نمی توان انتظار داشت که تمام داروها در فهرست های حمایتی قرار گیرند، بیان کرد: اگر ارز 4200 تومانی به شکلی کامل تمام نیازهای وارداتی دارویی کشور را پوشش دهد، می توان انتظار داشت که قیمت این محصولات بالا نرود اما در غیر این صورت تغییر قیمت در برخی داروها غیرقابل اجتناب است.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با اشاره به شکل گیری برخی بازارهای سیاه دارویی در کشور، تشریح کرد: همانطور که در جلسه اخیر رییس جمهوری با مسئولان بهداشتی کشور نیز مطرح شد، متاسفانه وقتی برخی داروها کمیاب می شود یا تقاضا برای آنها بالا می رود، برخی افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بعضی داروها گران شدند؟

چرا بعضی داروها گران شدند؟