مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 07:402021-12-16سياسي

راه اندازی موزه اساطیر و افسانه ها در دالاهو


رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از برنامه ریزی برای راه اندازی موزه اساطیر، افسانه ها و فرهنگ عامه شهرستان دالاهو در شهر کرندغرب خبر داد.

- اکرم طهماسبی با اعلام این خبر اظهار کرد: این موزه با هدف معرفی باورهای اساطیری، افسانه ای و آیین های سنتی جاری در منطقه دالاهو راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از این گنجینه های کهن و انتقال آن به نسل های آینده و نیز ملموس کردن این فرهنگ برای بازدید کنندگان از فرهنگ ها و مناطق دیگر ایران می تواند در ایجاد همدلی و استحکام وحدت فرهنگی برای پیشرفت منطقه موثر باشد.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، افزود: این موزه از دل میراث ناملموس خارج شده و گردشگری منطقه را شکوفا می کند.

طهماسبی گفت: در بخش های مختلف این موزه معرفی اساطیر و قصه های اسطوره ای جاری در فرهنگ منطقه دالاهو از طریق تصاویر و بازسازی قصه ها به وسیله عروسک های حرفه ای مثل قصه اژدها و سراب کرند، قصه کاوه آهنگر و قصه هایی از این قبیل که در این شهرستان رواج دارد، انجام می شود.

وی ادامه داد: در یک بخش از این موزه طلسم ها، اشیا و نمادهای مربوط به دامپروری، کشاورزی و زندگی روزمره مردم منطقه به نمایش در می آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی موزه اساطیر و افسانه ها در دالاهو

راه اندازی موزه اساطیر و افسانه ها در دالاهو