مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 17:452021-12-15دانش

مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید احیا شوند


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه فقط شورای گسترش آموزش عالی می تواند مراکز این دانشگاه را منحل کند، گفت: مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید احیا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و سرپرست این با اشاره به سابقه تاسیس دانشگاه جامع، گفت: اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 71 به پیشنهاد شورای عالی علمی کاربردی و توسط شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد و جذب کمک های دولتی و بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی برای حمایت از آموزش عالی علمی کاربردی و تخصصی متناسب با امتیازات از جمله وظایف این دانشگاه عنوان شد.

بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی می تواند بخشی از امتیازات و مسئولیت های خود را به دستگاه های اجرایی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی ذیصلاح تفویض کند یا بر حسب نیاز نسبت به تاسیس مؤسسات و مراکز اقدام کند.

وی با بیان اینکه اساسنامه این دانشگاه در سال 73 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده که در واقع بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه ایجاد یا صدور اجازه تاسیس یا انحلال هر موسسه اعم از دولتی و غیر دولتی است، گفت: بر اساس قانون، فقط شورای گسترش آموزش عالی اختیار انحلال مراکز علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید احیا شوند

مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید احیا شوند