مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-15بين الملل

خوشنویسی عربی ثبت جهانی شد


«دانش، مهارت و شیوه خوشنویسی عربی» به عنوان پرونده مشترک 16 کشور عربی به عنوان یکی از میراث جهانی ناملموس بشری به ثبت رسید.

- دانش، مهارت و شیوه خوشنویسی عربی به عنوان پرونده مشترک 16 کشور عربی به عنوان یکی از میراث جهانی ناملموس بشری به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که امسال به صورت آنلاین در حال برگرای است، دانش، مهارت و شیوه خوشنویسی عربی به عنوان پرونده ای مشترک از سوی 16 کشور شامل عربستان سعودی، الجزایر، بحرین، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، موریتانی، مراکش، عمان، فلسطین، سودان، تونس، امارات متحده عربی و یمن به عنوان میراث ناملموس بشری یونسکو ثبت جهانی شد.

امسال ایران نیز پرونده میراث ناملموس خود با عنوان برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران را در میان پرونده های مورد بررسی برای ثبت در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو دارد و کشور ترکیه نیز به صورت مجرا پرونده هنر سنتی خوشنویسی اسلامی را ارائه کرده است.

شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس از 13 تا 18 دسامبر 2021 (22 تا 27 آذر) به صورت آنلاین برگزار می شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشنویسی عربی ثبت جهانی شد

خوشنویسی عربی ثبت جهانی شد