مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-15حوادث

با سگ های ولگرد چه برخوردی باید کرد؟


در ایران هر ساله چیزی حدود سیصد هزار حیوان گزیدگی گزارش میشود که بر اساس آمار، 10 هزار مورد از آن متعلق به استان مازندران است اما مسئله تنها آسیب های فیزیکی نیست، - طی سالیان اخیر و با افزایش تعداد سگ های خیابانی بسیاری از اقشار مردم به ویژه بانوان و کودکان دچار آسیب های روانی و ترس شدید شده اند، این جدا از دیگر پیامدهای زیست محیطی افزایش سگها در طبیعت است که در ادامه به آن اشاره می شود.

تراژدی مرگ کودک پنج ساله بابلی که در اثر گزیدگی سگ خیابانی یکشنبه 21 آذر به کام مرگ فرو رفت یکبار دیگر افکار عمومی در مازندران را جریحه دار کرد .

ماجرا از آن قرار است که در یک روز سرد پاییزی کودکی به نام متین که از نعمت سرپرستی والدین محروم است و نزد خانواده پدری زندگی میکند به رسم بازیگوشی کودکانه از خانه خارج می شود تا با همسن و سالان خود به بازی و جنب و جوش بپردازد که از بخت تیره او سگی آلوده به ویروس هاری به وی حمله می کند و در نهایت همین امر منجر به پایان زندگی او می شود .

در استان ما متاسفانه در اقدامی عجیب گروه هایی که بعضا مورد تایید نهاد های دولتی هستند در ازای دریافت مبالغی حیوانات خیابانی را جمع آوری و به منطقه یا شهری دیگر منتقل میکنند و بدین صورت نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه به شهر یا منطقه ای دیگر ارجاع داده میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با سگ های ولگرد چه برخوردی باید کرد؟

با سگ های ولگرد چه برخوردی باید کرد؟