مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-13اجتماعي

آلودگی رودخانه زنگمار/ماکو تصفیه خانه فاضلاب ندارد


معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آلودگی رودخانه زنگمار به دلیل نبود تصفیه خانه در این شهرستان است.

- با بیان اینکه سالهای متمادی است به دلیل ورود فاصلاب های خانگی به رودخانه زنگمار شاهد آلودگی این رودخانه هستیم، افزود: نبود تصفیه خانه فاضلاب در ماکو و مناطق اطراف این شهرستان مهمترین علت این اتفاق به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سالهاست فاضلاب های خانگی منازل اطراف رودخانه زنگمار به رودخانه تخلیه می شود، ادامه داد: همچنین فاضلاب های خانگی منازل دیگر که از طریق چاه های جاذب به وسیله نفوذ در آب زیرزمینی نیز موجب آلودگی رودخانه زنگمار می شود.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه بارها تذکرات زیست محیطی در این زمینه از سوی محیط زیست استان داده شده است، گفت: تا زمانی که تصفیه خانه فاضلاب ماکو احداث نشود آلودگی زنگمار تداوم خواهد داشت.

موسوی با اشاره به احداث تصفه خانه فاضلاب در ماکو، گفت: این طرح سالهاست نیمه تمام مانده امیدواریم با اتمام این طرح از ورود آلاینده ها به رودخانه جلوگیری شده و سلامت مردم منطقه به خصوص روستاهای اطراف این رودخانه تضمین شود.

رودخانه زنگمار ماکو از منابع مهم تأمین آب در استان آذربایجان غربی است که ورود انواع آلاینده ها به این رودخانه سلامتی شهرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی رودخانه زنگمار/ماکو تصفیه خانه فاضلاب ندارد

آلودگی رودخانه زنگمار/ماکو تصفیه خانه فاضلاب ندارد