مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 12:102021-12-12پزشكي

قلب دوم را قربانی مد نکنید


مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پا یکی از اعضای بسیار مهم بدن است که به عنوان قلب دوم نیز نامیده می شود، گفت: - راحتی کفش را قربانی مد و ظاهر شیک کفش های دیگر نکنید و کفشی را انتخاب کنید که پاهایتان از هر نظر در آن راحت باشد.

ایرج بیگلری افزود: انتخاب کفش راحت به منظور گشاد بودن آن نیست.

زیرا کفش های گشاد آسیب هایی به پاها وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کفش شما تنگ یا گشاد باشد و به خوبی از پا حمایت نکند، فشار زیادی به پاشنه، قوزک و پنجه پا در اثر فعالیت های بدنی وارد می شود، ادامه داد: اگر این فشار به مدت طولانی به پا وارد شود، تاثیر مخربی بر استایل حرکتی و راه رفتن دارد و سبب افزایش کمردرد، زانو درد و آسیب به ستون فقرات می شود.

بیگلری با توجه به این که هر فرد به طور میانگین هشت هزار تا 10 هزار قدم در طول روز برمی دارد، ادامه داد:یکی از مهم ترین عواملی که در داشتن پاهایی سالم ضروری است، انتخاب کفش مناسب است.

وی ادامه داد: امروزه کفش های متنوعی در بازار وجود دارد که شناخت و کسب آگاهی از آن ها برای داشتن پاها و بدنی سالم و شاداب لازم است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: اگر هنگام ورزش و فعالیت از کفش ورزشی مناسب استفاده نکنید، احتمال بروز آسیب های ورزشی خیلی بیشتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلب دوم را قربانی مد نکنید

قلب دوم را قربانی مد نکنید