مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-12اجتماعي

حال دریاچه صورتی فارس صورتی خوب نیست!


دریاچه مهارلو که تا دیروز نظر هر گردشگری را به خود جلب می کرد و پناهگاهی برای فلامینگو، مرغابی و پرندگان مهاجر به شمار می آمد، این روز ها حال و روز خوشی ندارد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در گزارش قبل به معرفی تالاب های استان فارس پرداختیم و قول دادیم که در گزارش های بعد، جزییات بیشتری از این تالاب ها ارائه کنیم.

از مرکز استان که شروع کنیم، نزدیکترین تالاب به شهر شیراز، تالاب مهارلو است که ساکنین شیراز بی گناه تبدیل می شود.

این تالاب از جمله دریاچه هایی است که آبگیری آن اهمیت زیادی دارد، زیرا این تالاب در مسیر مهاجرت پرندگان و زیستگاه های امن پرندگان آبزی و کنار آبزی است که آبگیری آن برای زیست پرندگان اهمیت زیادی دارد و از طرفی هم با آبگیری این دریاچه، شهرهای شیراز و سروستان و روستاهای اطراف، از خطر گرد و غبار و ریزگردهای تابستانی در امان می مانند.

دریاچه نمک در سالهای کم باران و خشک به کانون ریزگردها و به خصوص ریزگردهای نمکی تبدیل می شود و سلامت هوای شیراز و شهرهای اطراف را تهدید می کند و حتی کشاورزی مناطق و نواحی اطراف دریاچه را نیز به خطر می اندازد.

کاهش سطح آب دریاچه در تابستان ها به دلیل تبخیر سطحی آب، باعث افزایش غلظت آلاینده ها در آب این دریاچه می شود زیرا دریاچه مهارلو در تابستان منبع مشخصی برای تامین آب ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال دریاچه صورتی فارس صورتی خوب نیست!

حال دریاچه صورتی فارس صورتی خوب نیست!