مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 20:152021-12-11فرهنگي

هنر مرواربافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد


بیشترین حجم تولید مروار در دهستان موزاران و روستاهای داویجان، رضوانکده و گوراب شهرستان ملایر است که روستای داویجان در زمینه تولید این هنرسنتی قابلیت لازم برای ثبت به عنوان روستای ملی صنایع دستی را داشت.

- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر همدان از ثبت ملی هنر مرواربافی روستای داویجان این شهرستان خبر داد و گفت: احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی از جمله برنامه های محوری در حوزه میراث فرهنگی است.

حسین فارسی شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، داویجان در رشته مرواربافی به عنوان روستای ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین حجم تولید مروار در دهستان موزاران و روستاهای داویجان، رضوانکده و گوراب شهرستان ملایر است که روستای داویجان در زمینه تولید این هنرسنتی قابلیت لازم برای ثبت به عنوان روستای ملی صنایع دستی را داشت.

وی با اشاره به پیگیری و اقدامات موثر انجام شده برای تهیه پرونده ثبت ملی هنر مرواربافی روستای داویجان، گفا: افزود: مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اوایل ماه گذشته در سفر به شهرستان ملایر از کارگاه های مرواربافی روستای داویجان و روستاهای همجوار بازدید و روند ثبت پرونده این هنر سنتی را مورد ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر مرواربافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد

هنر مرواربافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد