مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-11اجتماعي

بارش شهابی 22 و 23 آذر را خارج از شهرها رصد کنید


بارونی با تأکید بر اینکه پدیده بارش شهابی با چشمان غیرمسلح دیده می شود و نیازی به دوربین و تلسکوپ نیست، تصریح کرد: برای رصد این پدیده باید پهنه کل آسمان را نگاه کنیم.

- مدرس و عضو مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: بارش شهابی جوزایی در شامگاه 22 و 23 آذر جاری به اوج خود می رسد و بهتر است که علاقه مندان، این پدیده نجومی را خارج از شهرها و به دور از آلودگی نوری و هوا رصد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بارش شهابی هنگام عبور سیارهٔ زمین از میان توده ای از سنگ ها و ذرات به مانده در آسمان رخ می دهد که در این مواقع تعداد زیادی شهاب در جو زمین می سوزد و در آسمان قابل مشاهده است؛ در هرسال چند پدیده بارش شهابی مانند جوزایی و برساوشی اتفاق می افتد.

مرتضی بارونی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوزایی یکی از بارش های شهابی معروف است که در این پدیده نجومی زیبا، تعداد شهاب هایی که در آسمان می بینیم به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و در یک ساعت تا ده ها شهاب را می توان رصد کرد.

وی بابیان اینکه بارش شهابی جوزایی هرسال از اواسط تا اواخر آذر اتفاق می افتد، اظهار داشت: این پدیده نجومی در 22 و 23 آذر به اوج خود می رسد و بهترین فرصت برای رصد آن فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش شهابی 22 و 23 آذر را خارج از شهرها رصد کنید

بارش شهابی 22 و 23 آذر را خارج از شهرها رصد کنید