مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-11اجتماعي

فرسودگی شغلی معلمان مانع جدی تحول در نظام تعلیم و تربیت


آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است و معلمان اصلی ترین و موثرترین فعالان این حوزه هستند و ضرورت دارد رضایت شغلی معلمان همواره در الویت برنامه ریزی های وزارتخانه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرزانه میری فعال پیامد های گوناگونی دارد که مهم ترین آن ها تداوم خدمت با انگیزه و تلاش بیشتر و بهتر در جهت تحقق اهداف تحولی در نظام آموزشی کشور است.

یکی ازچالش های جدی که امروز نظام تعلیم و تربیت در بحث منابع انسانی با آن روبه رو است چالش کاهش رضایت شغلی معلمان و بالتبع آن افزایش میزان فرسودگی شغلی و بی انگیزگی بین آن ها است از این رو جذب افراد با استعداد کافی نیست بلکه باید استراتژی برنامه ریزی شده ای برای استفاده از توانایی ها و حفظ تعهد معلمان با استعداد در مدارس وجود داشته باشد و باتوجه به اینکه معلمان بارضایت شغلی بالا نقش مهمی در پیش برد اهداف آموزش و پرورش دارند، حفظ و نگهداشت استعدادها ضرورت دو چندان پیدا می کند.

در حال حاضر انتصاب مدیران نالایق و به دنبال آن تصمیم گیری های نادرست در حوزه تعلیم و تربیت در سطوح مختلف، استرس شغلی، مشکلات جدی مربوط به معیشت، عدم اجرای رتبه بندی طی سالیان طولانی با وجود وعده وعیدهای فراوان، تنزل جایگاه و شان معلمی در نگاه جامعه تنها بخش کوچکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی شغلی معلمان مانع جدی تحول در نظام تعلیم و تربیت

فرسودگی شغلی معلمان مانع جدی تحول در نظام تعلیم و تربیت