مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-10سياسي

سه شهر و یک روستا به خانواده شهرها و روستاهای صنایع دستی پیوستند


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت سه شهر و یک روستا به عنوان شهرها و روستاهای ملی جدید صنایع دستی خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، پویا محمودیان گفت: با تدوین برنامه های اجرایی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در دولت جدید، برنامه ریزی های مربوط به تشکیل و راه اندازی پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی انجام شد و نخستین جلسه از سلسله جلسات آن در روز دوشنبه اول آذر 1400، با حضور برخی از مقامات و مسئولان استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، شهرداران و نمایندگان مجلس از استان های سمنان، مرکزی و همدان در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در این جلسه پرونده های پنج نامزد از این سه استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مهدیشهر (سنگسر) در رشته شماره دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست بافته های سنتی (تانه بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی دوزی از استان مرکزی به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند.

او اضافه کرد: همچنین داویجان در رشته مرواربافی از استان همدان به عنوان روستای ملی به ثبت رسید و روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان به صورت مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شهر و یک روستا به خانواده شهرها و روستاهای صنایع دستی پیوستند

سه شهر و یک روستا به خانواده شهرها و روستاهای صنایع دستی پیوستند