مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 15:002021-12-08بين الملل

پوتین: رایزنی با بایدن سازنده بود؛ مواضع ناتو ضد روسیه تقابل جویانه است


رییس جمهور روسیه ضمن سازنده ارزیابی کردن تماس با همتای آمریکایی گفت، گسترش ناتو به سمت شرق یکی از مهم ترین مسائل امنیتی مسکو محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور ، پوتین در نشست خبری با کریاکس میتسوتاکیس همتای یونانی خود گفت، مواضع ناتو در قبال روسیه تقابل جویانه بوده و گسترش این بلوک به سمت شرق یکی از مهم ترین مسائل امنیتی روسیه محسوب می شود.

رییس جمهور روسیه همچنین تماس تصویری روز گذشته (سه شنبه) با همتای آمریکایی خود را سازنده ارزیابی کرد و گفت، پس از این گفت وگو احتمال تداوم رایزنی ها با طرف آمریکایی وجود دارد و مسکو پیشنهادات خود درباره تنش در مرزهای اوکراین را ظرف یک هفته به واشنگتن ارائه می کند.

پوتین گفت: ما دلایلی داریم که باور داشته باشیم در صورت عضویت اوکراین در پیمان ناتو، تسلیحات بیشتری دریافت خواهد کرد .

او در ادامه تأکید کرد، روسیه یک سیاست خارجی صلح جویانه را دنبال می کند اما حق دفاع از امنیت میان مدت و درازمدت خود را دارد و این در حالی است که ماهیت ناتو تخاصم علیه روسیه است.

پوتین در نشست خبری با رییس جمهور یونان که کشورش یکی از اعضای ناتو محسوب می شود تصریح کرد: ما به دنبال هیچ تقابلی با هیچکس نیستیم و امیدواریم در این زمینه، یوان نیز چنین رویکردی داشته باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: رایزنی با بایدن سازنده بود؛ مواضع ناتو ضد روسیه تقابل جویانه است

پوتین: رایزنی با بایدن سازنده بود؛ مواضع ناتو ضد روسیه تقابل جویانه است