مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:502021-12-08اقتصادي

فرسایش سالانه 13 تُن خاک در خراسان شمالی


مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی گفت: سال گذشته 13 تن فرسایش خاک در استان رخ داد که میزان قابل توجهی در بحث فرسایش زمین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه 72 درصد اراضی خراسان شمالی ملی است، اظهارکرد: تغییرات اقلیمی استان ناشی از خشکسالی های اخیر وکاهش نزولات جوی باعث فرو نشست زمین شده است.

وی افزود: هرساله باد و طوفان در منطقه جوزک و جنگل های قرخود وجود دارد که طرح آبخیزداری برای کمک به رفع مشکل این منطقه در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با بیان اینکه هر طرح آبخیزداری 4 تن از فرسایش خاک و 9 تن از رسوب جلوگیری می کند، گفت: یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری برای اراضی استان تهیه شده که تاکنون در بیش از 700 هکتارطرح انجام شده است.

به گفته وحید همچنین قرق بیش از 4 هزار هکتار از مناطق جنگلی بخش مانه و سملقان و همچنین کاشت درخت های جنگلی در این منطقه مانع از فرسایش خاک و احیا دوباره اراضی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: سیلاب باعث فرسایش آبی می شود و نتیجه آن ایجاد خندق، فرسایش شیاری و بطور کلی نابودی خاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش سالانه 13 تُن خاک در خراسان شمالی

فرسایش سالانه 13 تُن خاک در خراسان شمالی