مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-08سياسي

85 هزار کودک حاصل ازدواج با اتباع بیگانه در انتظار تعیین هویت


معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعیین هویت 85 هزار کودک حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع غیر ایرانی بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور گذاشته شده است.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مسعود قادی پاشا در جلسه مشترک با کمیته بین الملی صلیب سرخ که در سالن شماره یک حوزه ریاست سازمان برگزار شد، افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با وزارت کشور، وزارت رفاه و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کار تعیین هویت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع بیگانه به سازمان پزشکی قانونی واگذار شده است اما با توجه به محدودیت های موجود، سازمان برای انجام این آزمایش ها و تعیین هویت این افراد به اعتبار و تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی برای انجام آزمایش های ژنتیک و تعیین هویت این فرزندان به حمایت های بیشتری در بحث مواد مصرفی، دستگاه های آنالیز ژنتیک و … نیاز دارد که اگر شرایط آن تأمین شود قطعاً کار تعیین و تشخیص هویت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و شرایط مهاجرپذیری آن، اظهار داشت: بنا به آخرین آمارها هم اکنون در ایران سه میلیون و 500 هزار پناهنده وجود دارد که بیشتر آنان فاقد اوراق هویتی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 هزار کودک حاصل ازدواج با اتباع بیگانه در انتظار تعیین هویت

85 هزار کودک حاصل ازدواج با اتباع بیگانه در انتظار تعیین هویت