مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 19:252021-12-07بين الملل

کاخ سفید: بایدن و پوتین درباره ایران گفت وگو کردند


کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد که در جریان گفت وگوی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، اقدام مشترک درباره موضوعات منطقه ای نظیر ایران نیز مورد بحث قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد: امروز تماس ویدئویی امنی میان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و جو بایدن رییس جمهور آمریکا برگزار شد و طی آن درباره طیفی از موضوعات که در دستور کار آمریکا-روسیه قرار دارد، گفت وگو شد .

در این بیانیه آمده است: رییس جمهور باید نگرانی عمیق آمریکا و متحدان اروپایی مان درباره تراکم نظامی روسیه در اطراف اوکراین ابراز داشته و این موضوع را شفاف ساخت که آمریکا و متحدان اروپایی در صورت بروز تشدید نظامی با اقدامات اقتصادی قدرتمند و دیگر اقدامات به آن پاسخ خواهند داد .

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: رییس جمهور بایدن حمایت خود از حق حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور را ابراز داشته و خواستار کاهش تنش و بازگشت به دیپلماسی شد .

در این بیانیه آمده است: دو رییس جمهور، تیم های خود را موظف کردند که موضوعات را پیگیری کرده و آمریکا با هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود اقدام خواهد کرد .

کاخ سفید در بیانیه خود اضافه کرد: رؤسای جمهور دو کشور درباره گفت وگوهای روسیه-آمریکا در خصوص ثبات راهبردی و همچنین اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: بایدن و پوتین درباره ایران گفت وگو کردند

کاخ سفید: بایدن و پوتین درباره ایران گفت وگو کردند