مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 16:152021-12-07سياسي

مطالعات استفاده از آب های ژرف در خراسان جنوبی تکمیل شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: مطالعات استفاده از آب های ژرف در استان تکمیل و گزارش ها به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده است.

- سعید سروری در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان فردوس افزود: در سفر رییس جمهوری نیز بر اجرای این طرح تاکید شد که پیگیر تامین اعتبار برای حفر چاه هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه آب یک عنصر غیر جایگزین در طبیعت است اظهار کرد: هر منطقه وابسته به منابع آب با ظرفیت مشخص و محدود همان منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: هر روز استفاده از منابع آب بیشتر از منابع آب ثابت است و افزایش برداشت به گونه ای است که با کسری مخزن مواجه هستیم و این مقدار در سال آبی جاری 25 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سند سازگاری با کم آبی راهکاری برای حفظ منابع آبی موجود است افزود: براساس این سند باید در یک برنامه هفت ساله 164 میلیون مترمکعب کاهش داشته باشیم.

سروری گفت: از آنجایی که بیشترین برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی است، طبیعتا کاهش و مدیریت مصرف در این بخش بیشترین تاثیر را در حفاظت از منابع آبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات استفاده از آب های ژرف در خراسان جنوبی تکمیل شد

مطالعات استفاده از آب های ژرف در خراسان جنوبی تکمیل شد