مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 14:052021-12-07فرهنگي

برگزیدگان جایزه جلال ستاری معرفی شدند


با پایان یافتن هشتمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی جایزه جلال ستاری؛ به پیتر شومان، نینا مالیکوا و جمشید ملک پور، سه نفر از پژوهشگران برتر اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حمیدرضا اردلان دبیر هشتمین سمینار بین المللی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ضمن اشاره به اینکه سه پژوهشگر براساس نظر هیات داوران هشتمین سمینار بین المللی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به منظور دریافت جایزه جلال ستاری انتخاب شده اند، گفت: از این سه نفر، دو تن خارجی و یک نفر ایرانی است.

پیتر شومان، نینا مالیکوا و جمشید ملک پور به عنوان سه پژوهشگر برتر این دوره از جایزه جلال ستاری معرفی شدند و لوح تقدیر و تندیس جشنواره بیستم را دریافت خواهند کرد.

او در ادامه افزود: پیتر شومان، اصالتاً آلمانی است و در دوران جوانی و پس از جنگ جهانی دوم به دلیل درگیری های میان آلمان و آمریکا سوار کشتی شده و با آن سفر می کند.

داخل کشتی مردم مهاجر نان می پختند و برای اینکه نان ها با یکدیگر ادقام نشوند هر خانواده بر روی نان خود مهری می زد.

این موضوع در ذهن شومان باقی می ماند و زمانیکه گروه عروسکی نان و عروسک را تشکیل داد، نان را توسعه داده و میان مخاطبان تقسیم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیدگان جایزه جلال ستاری معرفی شدند

برگزیدگان جایزه جلال ستاری معرفی شدند