مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-07بين الملل

افشاگری دیپلمات سابق انگلیس از بی برنامگی و کوتاهی ها در روند انتقال افغان ها


نشریه گاردین نوشت، یک دیپلمات سابق وزارت خارجه انگلیس افشا کرده مجموعه ای از کوتاهی ها در داخل این وزارتخانه در زمان تصرف افغانستان از سوی طالبان منجر به کشته شدن مردم به دست طالبان شده است.

- افشاگری دیپلمات سابق انگلیس از "بی برنامگی و کوتاهی ها" در روند انتقال افغان ها نشریه گاردین نوشت، یک دیپلمات سابق وزارت خارجه انگلیس افشا کرده مجموعه ای از کوتاهی ها در داخل این وزارتخانه در زمان تصرف افغانستان از سوی طالبان منجر به "کشته شدن مردم به دست طالبان" شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، طبق افشاگری جنجالی یک دیپلمات سابق، تنها به سبب بروز آشوب و سردرگمی در وزارت خارجه انگلیس بعد از سقوط شهر کابل توسط طالبان، ده ها هزار افغان نتوانستند به کمکهای انگلیس دسترسی پیدا کنند.

این منبع ادعا کرد، آشوب بروکراتیک، مداخلات وزارتخانه، فقدان برنامه ریزی و وجود فرهنگ ساعات کاری کوتاه در میان کارکنان وزارتخانه سبب شد مردم به دست طالبان افتاده و کشته شوند .

شواهد ارائه شده از سوی این افشاگر به نام رافائل مارشال آن قدر جدی بودند که وقتی او روایتش را در پایان ماه اوت به فیلیپ بارتون، دبیر دائمی دفتر وزارت امور خارجه در امور کشورهای همسود و توسعه انگلیس (FCDO) ارائه کرد، به آغاز یک تحقیقات داخلی منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری دیپلمات سابق انگلیس از بی برنامگی و کوتاهی ها در روند انتقال افغان ها

افشاگری دیپلمات سابق انگلیس از بی برنامگی و کوتاهی ها در روند انتقال افغان ها