مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-06فرهنگي

ماجرای «خمیراک» و «نی رشته» چه بود؟


بحث بر سر واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سال های اخیر به نوعی نُقل مجالس بوده؛ نمونه ای از آن نیز انتخاب واژگانی مانند «خمیراک» برای «پاستا» است.

- بحث بر سر واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سال های اخیر به نوعی نُقل مجالس بوده؛ نمونه ای از آن نیز انتخاب واژگانی مانند خمیراک برای پاستا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهنگستان زبان و ادب فارسی نوشته است: واژه گزینی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی طی سال های اخیر بازتاب های خبری متعددی داشته است؛ عده ای با آن مخالف بوده اند و عده ای دیگر از آن استقبال کرده اند و آن را مایه قوام و ماندگاری زبان فارسی دانسته اند.

نمونه ای از آن نیز انتخاب واژه هایی مانند خمیراک برای پاستا و خمیربرگ برای لازانیا بوده است.

پس از اعلام این واژه ها عده ای با آن مخالفت و عنوان کرده اند که این واژه ها امکان استفاده در فضای عمومی جامعه را ندارند و مورد اقبال قرار نمی گیرند.

با وجود این حرف و حدیث ها، صفحه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در فضای مجازی با بازنشر مطلبی نسبت به انتخاب این واژه ها توضیحات بیشتری داده است.

در این توضیحات تأکید شده است که واژه هایی مانند خمیراک و رشتار ، جزو واژه های تخصصی هستند و برای استفاده در نام غذا انتخاب نشده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای «خمیراک» و «نی رشته» چه بود؟

ماجرای «خمیراک» و «نی رشته» چه بود؟