مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 03:202021-12-05بين الملل

عباس: در روابط و توافقات با اسراییل بازنگری می کنیم


رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رهبری فلسطین تصمیم گرفته روابط با دولت اسراییل و توافق ها میان دو طرف را مورد بازنگری قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین وفا ، این اظهارات محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی که وی از طریق سفیر هند در فلسطین برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند ارسال کرده، آمده است.

در این نامه آمده است، تصمیم فلسطین برای بررسی جدی همه روابط با دولت اسراییل در سایه انکار قطعنامه های مشروع بین المللی و توافق های امضا شده بین دو طرف توسط این رژیم اتخاذ شده است.

این نامه ماهیت و شکل این بررسی را روشن نکرده است، اما توافقنامه اسلو که در سال 1993 امضا شد، برجسته ترین توافق بین با اسراییل است.

این علاوه بر توافق نامه ها و معاهده های بسیاری است که قبل یا پس از اسلو یا بر اساس آن در زمینه سیاسی، اقتصادی یا امنیتی امضا شده اند.

این پیام به مثابه هشدار رهبری فلسطین به جهان و رهبران آن درباره خطراتی است که روند سیاسی، امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می کند.

عباس همچنین پیام مشابهی را برای عمران خان، نخست وزیر پاکستان ارسال کرده است.

عباس 19 مه 2020 هم در پاسخ به قصد اسراییل برای آغاز الحاق کرانه باختری اعلام کرده بود که تمامی اشکال همکاری های مدنی و امنیتی با اسراییل را متوقف می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس: در روابط و توافقات با اسراییل بازنگری می کنیم

عباس: در روابط و توافقات با اسراییل بازنگری می کنیم