مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-05فرهنگي

پیام مدیرکل هنر های نمایشی به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنر های نمایشی به بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی پیام داد که متن آن بدین شرح است: - قادر آشنا در پیامی که به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی داد، عنوان کرد تئاتر و نمایش ایرانیِ همگرا با هویت مورد نظر ایران اسلامی، هم مدار با مولفه های قوام بخش فرهنگ مردمی و میراث ملی ماست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنر های نمایشی به بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی پیام داد که متن آن بدین شرح است: تئاتر و نمایش ایرانیِ همگرا با هویتِ مورد نظر ایران اسلامی، هم مدار با مولفه های قوام بخش فرهنگ مردمی و میراث ملی ماست.

از این روی، این گونه هنری، یقینا وامدار ارتباط عمیق و زیرمتنی حیات فرهنگی و اجتماعی ساکنان این خاک، با گنجینه آیین های نمایشی ایرانیان است و زیرساخت اطمینان بخشی برای نماد های تکامل یافته و هویت هزاران ساله ساکنان این سرزمین سربلند.

بنابراین، آنچه امروزه در مفهوم آیین ها و باور های ایرانی به دست ما رسیده؛ نتیجه و برآمد جریان زلال و مستمری است که از پیچاپیچِ تاریخ و حوادث مختلف اجتماعیِ گذشته بر این ملت، تا اینک پیش آمده و همچون میراثی بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مدیرکل هنر های نمایشی به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

پیام مدیرکل هنر های نمایشی به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی