مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-05اجتماعي

فعالیت صنعتی، مهمترین علت آلودگی هوا در فصول سرد سال


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بر اساس نتایج پروژه منشایابی آلودگی هوای اصفهان، فعالیت صنعتی و پس از آن حمل و نقل مهمترین علل آلودگی هوای اصفهان در فصول سرد سال است.

- محسن سلیمانی در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه_14 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از 29 هزار نفر در کشور مستقیما به دلیل وجود ذرات معلق در هوا جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: یکی از عوامل مهم در چرخه کیفیت هوا این است که اطلاعات کافی درباره منابع آلودگی مشخص شود تا برنامه ریزی های لازم برای کاهش آلاینده ها صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه دو روش کلی را در مدل سازی آلودگی هوا دنبال می کنیم، تصریح کرد: از طریق مدل سازی مشخص می کنیم که صنایع استان چه میزان از محیط اطراف خود را آلوده می کنند و در مدل دوم مشخص می شود که آلودگی از کدام منابع به منطقه می رسد.

وی با بیان اینکه پروژه منشایابی با هدف تعیین منبع ذرات معلق در هوای شهر اصفهان تعریف شد، گفت: انواع آلاینده های معدنی و آلی از جمله فلزات سنگین و ترکیبات آروماتیک که از دید بیماری زایی اهمیت دارند، نقش و سهم منابع آلاینده و اولویت بندی برای سیاست گذاری کاهش آلودگی هوا در این پروژه آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت صنعتی، مهمترین علت آلودگی هوا در فصول سرد سال

فعالیت صنعتی، مهمترین علت آلودگی هوا در فصول سرد سال