مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 19:452021-12-04بين الملل

دیدار الکاظمی با سفیر آمریکا درباره پایان عملیات ائتلاف


نخست وزیر عراق روز شنبه با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد در مورد پایان دادن به نقش رزمی نیرو های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دفتر نخست وزیر عراق امروز با صدور بیانیه ای در رابطه با دیدار مصطفی الکاظمی و متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد گفت: نخست وزیر در این دیدار پیشرفت های حاصل شده در خصوص پایان دادن به نقش رزمی ائتلاف و انتقال به نقش مشاوره و کمک در چارچوب گفتگو های راهبردی بغداد-واشنگتن را مورد بحث و بررسی قرار داد .

اوایل امروز شنبه، محمد نوری العبد ربه سیاستمدار عراقی تأکید کرد که اجماع مردمی و سیاسی در مورد لزوم خروج کل نیرو های آمریکایی از عراق تا پایان ماه جاری میلادی وجود دارد.

همچنین به نقل از میدل ایست نیوز، فرماندهان ائتلاف بین المللی برای جنگ با داعش بار دیگر تأکید کردند که نیرو های عراقی نیازی به نیرو های رزمی خارجی ندارند و مأموریت این ائتلاف از جنگ میدانی به مشورت و آموزش تغییر یافته است.

این ائتلاف با انتشار یک گزارش ویدئویی مشترک با ستاد اطلاع رسانی نیرو های عملیات ائتلاف در آستانه خروج همه نیرو های رزمی خارجی از عراق، تأکید کرد که کمک به نیرو های عراقی به معنای مجهز ساختن نیرو های عراقی به تجهیزات و مهمات نیرو های ائتلاف نیست و کاری که مستشاران نظامی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار الکاظمی با سفیر آمریکا درباره پایان عملیات ائتلاف

دیدار الکاظمی با سفیر آمریکا درباره پایان عملیات ائتلاف