مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 16:202021-12-04بين الملل

رایزنی بایدن - پوتین همزمان با تشدید تنش مسکو و کی یف


یک مقام کاخ سفید تایید کرد که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، همتای روس او در روزهای آتی درباره اوکراین و سایر موضوعات مهم با یکدیگر تماس ویدیویی خواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها غروب شنبه به وقت تهران از برگزاری گفت وگوی تلفنی سران ارشد نیز روز شنبه تایید کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد.

از جمله مهمترین محورهای گفت وگوی این دو قدرت جهانی، اوضاع بحرانی در مرزهای روسیه و اوکراین است.

همزمان با افزایش تنشها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده اند.

  در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن با دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین روز پنج شنبه و در حاشیه نشست شورای همکاری و امنیت در اروپا در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی بایدن - پوتین همزمان با تشدید تنش مسکو و کی یف

رایزنی بایدن - پوتین همزمان با تشدید تنش مسکو و کی یف