مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-04اجتماعي

دهه گذشته پذیرای بدترین آتش سوزی جهان بود


نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که هوای حریق زای شدید ناشی از کاهش رطوبت جوی و افزایش دما شدیدترین آتش سوزی هشت ساله جهان را در دهه گذشته ایجاد کرده است.

- به نقل از سایتک دیلی، مایکل فلانیگان، کارشناس سابق آتش سوزی در دانشگاه آلبرتای کانادا، گفت: شرایط شدید آب وهوایی باعث آتش سوزی در جهان می شود.

به عنوان مثال در کانادا سه درصد از آتش سوزی ها موجب سوخته شدن 97 درصد مساحت جنگل ها شده بود.

وی این تحقیق را به همراه همکار خود پیوش جین، دانشمند پژوهشی در منابع طبیعی کانادا و شان کوگان، عضو فوق دکتری دانشکده علوم کشاورزی، زندگی و محیط زیست انجام داده است.

برای این تحقیق گروه تحقیقاتی روندهای شدید آب وهوای حریق زا را از سال 1979 تا 2020 با استفاده از شاخص های معمول آب وهوای حریق زا که برآوردهایی را برای شدت آتش و سرعت گسترش آتش و همچنین تغییرات فشار بخار یا رطوبت ارائه می دهد را بررسی کردند.

نتایج این تحقیق روند افزایش دمای جهانی و کاهش رطوبت را به این احتمال مرتبط می کند که حوادث آتش سوزی های شدید به طور طبیعی بیشتر اتفاق می افتند و به مناطق جدید سرایت می کند و شدیدتر از آنچه در تاریخ ثبت شده است، می سوزاند.

کاهش رطوبت نسبی عامل بیش از سه چهارم افزایش قابل توجه شدت و گسترش آتش و افزایش دما عاملی برای 40 درصد روندهای قابل توجه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه گذشته پذیرای بدترین آتش سوزی جهان بود

دهه گذشته پذیرای بدترین آتش سوزی جهان بود