مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 06:002021-12-02اجتماعي

تقویم نجومی آذرماه/ وضعیت خوب رصد بارش شهابی «جوزایی»


کارشناس نجوم در خصوص رویدادهای نجومی آذرماه گفت: مقارنه ماه و مریخ، خورشید گرفتگی و بارش شهابی جوزایی از مهم ترین رویدادهای این ماه هستند که بارش شهابی وضعیت رصدی خوبی خواهد داشت.

- اظهار داشت: آذرماه امسال بر خلاف آبان ماه فقیر از رویداد نجومی برای منجمان بسیار پربار است زیرا مقارنه ماه و مریخ و بارش شهابی جوزایی به وقوع می پیوندد.

دوازدهم آذرماه؛ مقارنه ماه و مریخ وی با اشاره به مقارنه ماه و مریخ گفت: جمعه دوازدهم آذرماه در ساعت 4 صبح مقارنه ماه و سیاره مریخ رخ می دهد که از همه جای ایران به شرط نبودن آلودگی نوری، می توان بدون تلسکوپ این رویداد نجومی را رصد کرد.

وی افزود: به هنگام مقارنه، فاصله ماه از سیاره مریخ به کمتر از یک درجه می رسد؛ در این لحظه؛ ماه و مریخ در این لحظه زیر افق قرار دارند به همین دلیل از پهنه ایران قابل مشاهده نیستند و باید صبر کنیم ماه و مریخ طلوع کنند (5:45) تا در افق جنوب شرقی هر دو قابل رصد باشند.

وی با تاکید بر اینکه در این زمان ماه هلال باریکی دارد که با ابزار قابل رویت است، گفت: در این مقارنه ماه و مریخ بالای افق در جنوب شرق دیده می شوند.

خورشید گرفتگی غیر قابل رویت در ایران وی در خصوص خورشید گرفتگی که در ایران قابل رویت نیست، گفت: شنبه 13 آذرماه خورشید گرفتگی کلی رخ می دهد که در جنوب استرالیا، جنوب افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویم نجومی آذرماه/ وضعیت خوب رصد بارش شهابی «جوزایی»

تقویم نجومی آذرماه/ وضعیت خوب رصد بارش شهابی «جوزایی»