مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 22:552021-11-30اجتماعي

جویندگان گنج؛ بلای جان میراث گذشتگان/زخم عمیق محرومیت فرهنگی بر پیکره طبیعت


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شکل گیری تمدن های متفاوت در مازندران، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، در کنار کابوس تبرها، حفارهای غیرمجاز و سوداگران گنج به طمع به چنگ آوردن زیرخاکی یا گنج خواب آرام طبیعت مازندران را برهم زدند و در گوشه گوشه این طبیعت سرسبز ردپایی از این جویندگان به چشم می خورد.

  حفاران غیرمجاز که بیشتر در مناطق کم تردد و خلوت مشاهده می شوند، بزرگ ترین آسیب ها را به میراث پیشینیان ما وارد می کنند، آثار زیان بار این اقدام آنان تا سالیان سال باقی می ماند و باید بدانند ادامه این روند اتفاقات تلخ تری را رقم خواهد زد.

آنان با حفاری در کنار درختان موجب خشکیدگی این موجودات زنده شده و یا حتی وقتی به دنبال اشیای قیمتی هستند امکان دارد با اشیایی از جمله کوزه برخورد کرده و با این تصور که ارزشی ندارد این آثار را تخریب کنند درحالی که همین یافته ها هر چند کوچک می تواند پرده از رازهای تاریخ بردارد.

جویندگان گنج  به خیال یک شبه پولدار شدن راهی طبیعت می شوند، اما غافل از اینکه نه تنها خودشان به دردسر می افتند بلکه بلای جان میراث فرهنگی و تاریخی کشور می شوند، گاهی اوقات چاله های حفر شده که نشان از زخم عمیق محرومیت فکری و فرهنگی دارد؛ حتی موجب مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جویندگان گنج؛ بلای جان میراث گذشتگان/زخم عمیق محرومیت فرهنگی بر پیکره طبیعت

جویندگان گنج؛ بلای جان میراث گذشتگان/زخم عمیق محرومیت فرهنگی بر پیکره طبیعت