مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 12:002021-11-30سياسي

فابینگ ؛ تهدیدی برای سلامت روان و روابط اجتماعی


فابینگ باعث می شود توانایی صحبت کردن رودررو و ایجاد رابطه حضوری با دیگران آسیب ببیند، شاید این رفتار مهم به نظر نرسد، اما تحقیقات نشان می دهد که فابینگ می تواند به سلامت روان و روابط اجتماعی افراد آسیب برساند.

- در یادداشتی که عباس مهرابی، رییس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اختیار ایسنا قرار داده، آورده شده است: وقتی از سرکار به منزل برمی گردید و سر میز یا سفره شامی که همسرتان چیده سرتان مدام در گوشی تلفن همراه است و اصلاً توجهی به صحبت های همسر و فرزندانتان ندارید باید بدانید که شما گرفتار فابینگ هستید.

وقتی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یا فامیلی بعد از سلام و احوالپرسی اولیه هر کس به گوشی همراهش مشغول می شود همه آن ها گرفتار فابینگ هستند.

وقتی که در روابط عاطفی با شریک یا همسر خود به کافه ای رفته اید یا در منزل نشسته اید و یکی از شما مدام گوشی تلفنش را چک می کند آن ها گرفتار فابینگ شده اند.

فابینگ (Phubbing) چیست؟ در بهار سال 2012، فرهنگ لغت Macquarie استرالیا و آژانس تبلیغاتی McCann گروهی از متخصصان زبان را گرد هم آوردند تا بر پدیده ای رایج در عصر تلفن های هوشمند نامی بگذارند.

آن ها این پدیده را فابینگ (Phubbing) لقب دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فابینگ ؛ تهدیدی برای سلامت روان و روابط اجتماعی

فابینگ ؛ تهدیدی برای سلامت روان و روابط اجتماعی