مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:202021-11-30بين الملل

کشته و ناپدید شدن نیروهای امنیتی سابق افغانستان در حکومت طالبان


بر اساس تحقیقاتی که سازمان دیده بان حقوق بشر انجام داده است، بیش از 100 تن از نیروهای سابق ارتش و پلیس افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان از سوی عوامل این گروه کشته یا ناپدید شده اند.

- بر اساس تحقیقاتی که سازمان دیده بان حقوق بشر انجام داده است، بیش از 100 تن از نیروهای سابق ارتش و پلیس افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان از سوی عوامل این گروه کشته یا ناپدید شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس گزارش جدید سازمان دیده بان حقوق بشر، بیش از 100 تن از اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان در چهار ولایت در مدت دو ماه و نیمی که از زمان به قدرت رسیدن طالبان گذشت، توسط این نیروها کشته یا ناپدید شده اند.

این قتل ها بخشی از یک رشته ترورها و اعدام های خودسرانه ای که عمدتاً به عنوان قتل های انتقام جویانه در نظر گرفته می شوند و از زمان سقوط دولت اشرف غنی در ماه اوت در سراسر افغانستان اتفاق افتاده اند، در نظر گرفته می شوند.

این حملات خطرات پیش روی منتقدان طالبان و فعالان و اعضای نیروهای امنیتی دولت سابق افغانستان به رغم عفو عمومی که طالبان به هنگام کسب قدرت در قبال کارمندان دولت و مقامات نظامی سابق اعلام کرد، برجسته می سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته و ناپدید شدن نیروهای امنیتی سابق افغانستان در حکومت طالبان

کشته و ناپدید شدن نیروهای امنیتی سابق افغانستان در حکومت طالبان