مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:252021-11-29سياسي

ایران خواستار رویکرد عمل گرایانه آمریکا و غرب در مذاکرات است


جمهوری اسلامی ایران خواستار رویکرد عمل گرایانه تری از سوی آمریکا و هم پیمانان غربی آن برای رفع تحریم هاست تا بتواند اقدامات موثری در چارچوب منافع ملی البته بعد از راستی آزمایی تعهدات طرف های مذاکره بردارد.

- طایفه یاوری فعال دانشجویی و دانشجوی ارشد روابط بین الملل علامه در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: دوازدهم آبان 1400 بود که معاون سیاسی وزارت خارجه 29 نوامبر (8 آذر) را شروع مذاکرات برای حضوری در وین اتریش اعلام کرد.

به نظر می رسد آنچه که نقطه عطف به نتیجه رسیدن مذاکرات خواهد بود، باز یابی اعتماد سیاسی واحدهای رسمی باتوجه به سابقه خروج آمریکا از برنامه جامع مشترک (برجام) و انفعال دول غربی در عمل نسبت به تعهدات شان خواهد بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در واقع ایران خواستار رویکردی پراگماتیست تری (عمل گرایانه) از سوی آمریکا و هم پیمانان غربی آن برای رفع تحریم ها است تا بتواند اقدامات موثری در چارچوب منافع ملی با توجه به راستی آزمایی طرف های مذاکره کننده بردارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هرچند که تجربه حاکم بر روند مذاکرات سابق نشان داده است که رفع کلیه تحریم ها آنهم بدون حضور ایالات متحده توسط چند کشور غربی یک نگاه تقلیل گرایانه به مناسبات بین المللی و نظم حاکم است؛ در واقع انتظار حل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواستار رویکرد عمل گرایانه آمریکا و غرب در مذاکرات است

ایران خواستار رویکرد عمل گرایانه آمریکا و غرب در مذاکرات است