مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 13:002021-11-28سياسي

تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی کشور


معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی کشور از برگزاری نشست های تخصصی با هدف تدوین پیش نویس سند هوش مصنوعی کشور در این مرکز و ارایه آن به شورای عالی فضای مجازی برای تصویب و ابلاغ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: مرکز ملی فضای مجازی در راستای رسالت و ماموریت خود همواره در حال رصد فناوری های روز دنیا بوده و پس از مراحل مطالعاتی و جلسات کارشناسی با فرهیختگان ، نهادها و سازمان های مربوطه ، فعالان بخش خصوصی و همه ذی ربطان نسبت به تدوین اسناد مورد نظر و تبیین نحوه مواجهه هوشمندانه ارکان کشور در آن حوزه اقدام می کند.

وی افزود: برهمین اساس طی سال های اخیر مطالعات مبسوطی در خصوص موضوع هوش مصنوعی در این مرکز صورت گرفته است ، اما تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری موجب شد روند انجام این مطالعات تسریع شود و همچنین برگزاری سلسله نشست های تخصصی در این رابطه در دستور کار قرار گرفته تا با بهره مندی از همه دیدگاهها ونظرات در بخش های مختلف زمینه تدوین سیاست ها و خط مشی کلی کشور در این رابطه فراهم شود.

خوراکیان با اشاره به اینکه در این نشست ها هوش مصنوعی در شش موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تصریح کرد : در سلسله نشست هایی که پیش بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی کشور

تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی کشور