مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 11:102021-11-28اجتماعي

اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام پروژه تجهیز و سامان دهی سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام پروژه تجهیز و سامان دهی سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت خبر داد.

مجتبی شفیعی اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی، پروژه تجهیز و سامان دهی سیستم روشنایی و همچنین ارتقای سیستم حفاظتی و ایمن سازی دوربین های مداربسته موزه باستان شناسی جیرفت به پایان رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، هدف از این اقدام را حفاظت بیشتر از اشیای تاریخی موزه باستان شناسی جیرفت عنوان کرد و افزود: هم اکنون در این موزه 386 شیء و ظروف کنده کاری شده تاریخی وجود دارد که قدمت بیشتر آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح و تعدادی نیز به دوره پارت ها، اشکانیان و اسلامی بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه اشیای به نمایش درآمده در موزه باستان شناسی جیرفت از حفاران غیرمجاز و تعدادی نیز از کاوش های انجام شده در تپه باستانی کنارصندل این منطقه کشف شده است بیان کرد: اغلب این اشیا از جنس سنگ صابون، سفال و مفرغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت

اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت