مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 06:002021-11-28اجتماعي

داغ فرونشست سرد نمی شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اهمیت پدیده فرونشست بواسطه این است که این پدیده افول سفره و غیرقابل برگشت است چراکه فضاهای مفید خالی رسوبات از بین رفته و اگر زمانی بارش های خوبی هم داشته باشیم به دلیل کاهش شدید نفوذپذیری با ایجاد رواناب .

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اهمیت پدیده فرونشست بواسطه این است که این پدیده افول سفره و غیرقابل برگشت است چراکه فضاهای مفید خالی رسوبات از بین رفته و اگر زمانی بارش های خوبی هم داشته باشیم به دلیل کاهش شدید نفوذپذیری با ایجاد رواناب و سیلاب فقط پدیده فرسایش شدید آب بویژه از نوع آبکندی را خواهیم داشت.

علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فرونشست زمین در واقع آخرین مدل فیزیکی واکنش طبیعی سفره به برداشت بی رویه و بیش از حد تغذیه سفره آب زیرزمینی است.

وی افزود: به عبارتی وقتی بیلان سفره منفی شد به تدریج با خروج آب از بین منافذ رسوبات در لایه آبدار، با فشار لایه های بالایی سفره، خلل و فرج و منافذی که به جای آب، هوا در آن جا گرفته فشرده شده و در نهایت افت تراز توپوگرافی سطح زمین یا پدیده فرونشست را شاهد هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نشانه های فرونشست زمین در منطقه پدیده های متفاوت یا هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغ فرونشست سرد نمی شود

داغ فرونشست سرد نمی شود