مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-27اقتصادي

صید میگو در صیدگاه های خوزستان ممنوع شد


صدور مجوز صید میگو برای شناورهای صیادی در صیدگاه های استان ممنوع شد.

- ، فتح الله ابوعلی در خصوص جزییات خبر اظهار کرد: طبق بررسی های کارشناسی و ارزیابی ذخایر صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و درخواست اتحادیه تعاونی های خدماتی صید استان و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صدور مجوز صید میگو به منظور حفاظت از ذخایر گونه مذکور در صیدگاه های خوزستان از امروز (6 آذرماه 1400) ممنوع اعلام شد.

وی افزود: در همین راستا هرگونه صید، حمل و جابه جایی میگو و ادوات صید از 13 آذرماه امسال در صیدگاه های استان و بنادر ماهیگیری ممنوع و یگان حفاظت از منابع آبزی استان خوزستان مکلف به برخورد با متخلفان خواهد بود.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه صید میگو در 2 فصل تابستانه و پاییزه انجام می شود، توضیح داد: صید تابستانه میگو (در صیدگاه بحرکان) فصل اول صید به شمار می رود و هر ساله از اوایل یا اواسط مردادماه آغاز و به مدت 45 تا 50 روز ادامه دارد.

ابوعلی با اشاره به فصل دوم صید میگو در استان یادآور شد: صید پاییزه (در صیدگاه لیفه و بوسیف) نیز معمولاً از اوایل آبان ماه شروع و به مدت مذکور ادامه دارد.

وی افزود: معمولاً سه گونه میگو ببری (صورتی)، سفید سرتیز و خنجری از این صیدگاه ها صید می شوند و از خانواده پناییده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید میگو در صیدگاه های خوزستان ممنوع شد

صید میگو در صیدگاه های خوزستان ممنوع شد