مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-27اقتصادي

نیمی از یوزهای آسیایی توسط سگ ها کشته شده اند


استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران گفت: باید مانند تمام کشورهای پیشرفته دنیا هرگونه غذارسانی به حیوانات چه اهلی و چه آزاد ممنوع شود.

- دکتر حسین آخانی در گفت‎وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه مدتی است که موضوع غذادهی به حیوانات ولگرد در ایران رواج پیدا کرده است.

بخشی از این موضوع به دلایل اجتماعی و بخشی دلایل اقتصادی دارد که افرادی با جمع آوری پول و برای منافع مالی این کار را انجام می دهند.

البته بخشی هم به عنوان امداد اقدام به جمع آوری پول می کنند که مشخص نیست این پول ها به چه شکلی هزینه می شود و آیا از مراجع قانونی مجوز دارند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت این حیوانات از لحاظ بهداشتی و محیط زیستی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، تصریح کرد: سگ و گربه ولگرد به دلیل تولید مثل بالا از طرف سازمان های بین المللی حفاظت به عنوان حیوانات مهاجم شناخته شده اند.

حیوانات مهاجم گونه هایی هستند که معمولا در محیط های زندگی انسانی زیاد می شوند و از نظر غذایی به غذاهای انسانی و پسماند وابسته هستند.

وی ادامه داد: این حیوانات چه در اکوسیستم های شهری و چه پیرامون شهری محیط زندگی باقی موجودات را اشغال می کنند و به دلیل اینکه سگ و گربه هر دو شکارچی هستند به خصوص زمانی که به صورت جمعی و گله ای در می آیند به سایر حیوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از یوزهای آسیایی توسط سگ ها کشته شده اند

نیمی از یوزهای آسیایی توسط سگ ها کشته شده اند