مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 05:552021-11-27فرهنگي

استیون سوندهایم مشهورترین آهنگساز تئاتر درگذشت


آهنگسازی که برنده 8 جایزه تونی بود و به عنوان تاثیرگذارترین آهنگساز در عرصه تئاتر موزیکال شناخته می شد در 91 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای مهر به نقل از ورایتی، استیون سوندهایم مشهورترین چهره تئاتر موزیکال آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم و آهنگسازی که بیشترین جایزه تونی را دریافت کرده بود، از دنیا رفت.

سوندهایم که متولد 22 مارس 1930 بود و به عنوان نماد برادوی شناخته می شد، دیروز جمعه در منزلش درگذشت.

نمایش های وی از کمدی اتفاق خنده داری که در راه تالار نشست رخ داد تا نمایش کمپانی و سویینی تاد اپرایی و نمایش تجربی اورتورهای اقیانوس آرام ، همه و همه موجب تحول در صحنه های نمایش برادوی شدند و به پیشرفت آن کمک کردند.

سوندهایم که از دستیاران اسکار هامراشتاین دوم بود، به آرامی از سنت های ملودیک تئاتری دور شد و مضامین و ساختارهای پیچیده و ناهمگون موسیقی کلاسیک قرن بیستم را وارد نمایش های برادوی کرد.

وی که برنده یک جایزه اسکار، هشت جایزه تونی (بیشتر از هر آهنگساز دیگری)، چندین جایزه گرمی و یک جایزه پولیتزر بود، از سوی فرانک ریچ از نیویورک تایمز به عنوان بزرگترین و شاید مشهورترین فرد در تئاتر موزیکال نامیده شد.

وی در عین حال به عنوان یک غزل سرا شناخته می شود و از فعالیت های اولیه اش می توان از همکاری با لئونارد برنشاین برای خلق داستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استیون سوندهایم مشهورترین آهنگساز تئاتر درگذشت

استیون سوندهایم مشهورترین آهنگساز تئاتر درگذشت