مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 04:252021-11-27پزشكي

تولید 8 میلیون دز واکسن «پاستوکووک»؛ تاکنون


رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه در حال حاضر پاستوکووک در مراکز واکسیناسیون کشور وجود دارد، گفت: فعلا هشت میلیون دز از این واکسن در کشور تولید شده است که نیمی از آن تحویل شده و نیم دیگر آن منتظر دریافت مجوز توزیع از سازمان غذا و دارو است که .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر علیرضا بیگلری در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تولید و توزیع واکسن پاستوکووک، گفت: واکسن پاستوکووک از مهر ماه در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته است.

از آنجایی که کارآزمایی بالینی این واکسن در کشورمان از سن 18 تا 80 سال بوده است، این واکسن در بزرگسالان و افراد بالای 18 سال مصرف می شود.

در عین حال در کارآزمایی ما نکته مهم این بود که یک سوم افرادی که وارد کارآزمایی شدند، از بین داوطلبانی انتخاب شدند که یک بیماری زمینه ای اعم از دیابت، فشار خون و .

داشتند.

بنابراین استفاده از این واکسن در افرادی که حتی بیماری زمینه ای هم دارند، در شرایطی بسیار مطمئن، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در عین حال این واکسن در کودکان هم مجوز استفاده را از سن دو سال تا 18 سال کسب کرده است.

البته این قسمت از کارآزمایی آن در کشور کوبا انجام شد.

کمیته ملی واکسن ایران هم با توجه به مجوزی که از سوی سازمان غذا و داروی ایران صادر شده و مطالعه را پذیرفته است، موافقت کرد که هر واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 8 میلیون دز واکسن «پاستوکووک»؛ تاکنون

تولید 8 میلیون دز واکسن «پاستوکووک»؛ تاکنون