مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 13:102021-11-26بين الملل

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان


از طالبان خواسته شد که به نتایج قطعنامه های سازمان ملل در مورد افغانستان و نقش مرکزی این سازمان ملل در این کشور احترام بگذارند.

- از طالبان خواسته شد که به نتایج قطعنامه های سازمان ملل در مورد افغانستان و نقش مرکزی این سازمان ملل در این کشور احترام بگذارند.

وزرای خارجه سه کشور هند، روسیه و چین امروز جمعه در بیانیه ای نسبت به وخامت اوضاع انسانی در افغانستان و گسترش قاچاق مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی فروپاشی دولت سابق مورد حمایت غرب در افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت گذشته، این کشور با پایان ناگهانی کمک های خارجی به ارزش میلیاردها دلار به اقتصادش مواجه شده و در بحران فرو رفته است.

اس.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، همتای چینی آنها چین در بیانیه مشترکی پس از دیدار مجازی که داشتند تصریح کردند: این وزیران با ابراز نگرانی از بابت وخامت اوضاع انسانی در افغانستان، خواستار ارائه کمک های بشردوستانه فوری و بدون مانع به افغانستان شدند.

در این بیانیه همچنین از طالبان خواسته شد که به نتایج قطعنامه های سازمان ملل در مورد افغانستان و نقش مرکزی این سازمان ملل در این کشور احترام بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان