مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 08:002021-11-25دانش

کاهش وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی در اولویت برنامه های وزارت علوم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از حضور در استان ایلام، - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر ضرورت افزایش درآمد های اختصاصی دانشگاه ها، کاهش وابستگی آن ها به بودجه دولتی را یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از حضور در استان ایلام، به عنوان مهد حماسه و ایثار و قدمگاه شهداء و تبریک هفته بسیج، به وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در وزارت علوم وضعیت دانشگاه های بزرگ دنیا را در 10 سال اخیر بررسی کردیم، که همگی کاهش وابستگی به بودجه دولتی را تجربه کرده و با تولید محصولات علمی بخش زیادی از بودجه خود را تأمین کرده اند.

وی افزود: در ایران برعکس، در حالی که وابستگی دانشگاه های کشور به بودجه دولتی در 1395 حدود 72 درصد بوده، این رقم در سال 1400 به 82 درصد رسیده است که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته، بلکه 10 درصد رشد هم داشته است.

خطیبی کاهش وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی را یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم عنوان کرد و یادآور شد: باید با سوق دادن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی در اولویت برنامه های وزارت علوم

کاهش وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی در اولویت برنامه های وزارت علوم