مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 22:402021-11-24اجتماعي

چرا استعدادهای «کودکان بیش فعال» در نظام آموزشی شناسایی نمی شوند؟


اغلب پدر و مادرها تصور می کنند هر کودکی که پرتحرک و شلوغ باشد، «بیش فعال» است؛ در صورتی که این طور نیست و معمولا تشخیص بیش فعالی در سنین کمتر از هفت سالگی برای والدین مشکل است.

- چرا استعدادهای کودکان بیش فعال در نظام آموزشی شناسایی نمی شوند؟ اغلب پدر و مادرها تصور می کنند هر کودکی که پرتحرک و شلوغ باشد، بیش فعال است؛ در صورتی که این طور نیست و معمولا تشخیص بیش فعالی در سنین کمتر از هفت سالگی برای والدین مشکل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی تفاوت بین کودکان هوشمند و عادی مستلزم در نظرگرفتن ملاحظاتی است.

بسیاری از کودکان باهوش، به دلیل نتایج پیش پاافتاده آزمون ها و دستاوردهای آن ها، توسط معلمان یا نظام آموزشی کشف نمی شوند.

والدین این کودکان نیز با وجود علم به توانایی کودکشان، چون نتایج روشن و امیدبخشی در خروجی فعالیت آنان سراغ ندارند، آن ها را جدی نمی گیرند و در مورد توانش واقعی آن ها بینش لازم را ندارند؛ به ویژه آنکه ممکن است این کودکان به دلیل هوش بالا درگیر حاشیه های جدی شوند که اصلاح و تغییر آن مستلزم انرژی و توان فراوانی باشد.

مداخلات روان شناسی برای ایجاد چارچوب رفتاری منسجم در رفتارهای کودکان و الزام آن ها برای اولویت دادن به انجام تکالیف و مقید بودن به برنامه، رکن ارتقای عملکرد کودکان، به خصوص کودکان بیش فعال و دارای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا استعدادهای «کودکان بیش فعال» در نظام آموزشی شناسایی نمی شوند؟

چرا استعدادهای «کودکان بیش فعال» در نظام آموزشی شناسایی نمی شوند؟