مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 08:502021-11-24اقتصادي

بوقلمون در رقابت با گوشت قرمز در گیلان


معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بوقلمون با توجه به کلسترول پایین در برخی از خانوارها جایگزین گوشت قرمز شده است.

- حجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان رتبه اول صنایع بالادستی بوقلمون را در کشور دارد، اظهار کرد: گوشت بوقلمون با داشتن پروتیین، ویتامین و املاح بالا و نیز کلسترول پایین جایگزین گوشت قرمز در سبد غذایی برخی از خانوارها قرار است.

وی افزود: لاهیجان شهرستان قطب گیلان در پرورش جوجه بوقلمون است و شهرستان های شفت و رشت در رتبه بعدی قرار دارند.

علی اکبرنژاد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، تولیدکنندگان گیلانی تا پایان سال،1800 تن گوشت بوقلمون به بازارهای مصرف عرضه کنند.

وی تصریح کرد: در هر دوره پرورش93 هزار و 200قطعه جوجه بوقلمون در گیلان پرورش داده می شود و هم اکنون 17 واحد پرورش بوقلمون در گیلان فعال است.

افزایش درآمد روستاییان گیلان با توسعه پرورش بوقلمون مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: خانوارهای روستایی گیلان در جوار خانه های خود همواره بوقلمون و سایر ماکیان بومی را پرورش می دهند و از این راه درآمد خوبی نصیب شان می شود.

وی افزود: اخیرا در قالب طرح مشاغل خانگی تعداد بیشتری از افراد به پرورش بوقلمون پرداخته اند و زنان روستایی گیلان در این خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوقلمون در رقابت با گوشت قرمز در گیلان

بوقلمون در رقابت با گوشت قرمز در گیلان