مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:352021-11-24اقتصادي

گردش مالی پسته دامغان سالانه 4500 میلیارد تومان است


نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه گردش مالی سالانه پسته این شهرستان چهار هزار و 500 میلیارد تومان است، گفت: استفاده از ظرفیت زائران رضوی و گردشگران این شاخص را ارتقا نیز می دهد.

- ، ضمن اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان دامغان برای توسعه اقتصادی، صادرات و اشتغال، تاکید کرد: پسته یکی از مهمترین ظرفیت های تولیدی در این شهرستان محسوب می شود که باید به دنبال ارتقای کیفی آن باشیم در این راستا طرح دانش بنیان کردن باغ های پسته مطرح و در دیدار با وزیر کشاورزی نیز پیرامون آن بحث و تبادل نظر شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشاورزی از دانش بنیان شدن باغات پسته استقبال کرده است، تاکید داشت: دانشکده تخصصی و شرکت های دانش بنیان متعدد و مستعدی در شهرستان دامغان وجود دارد که حضور آنها در کنار تولید پسته می تواند به ارتقای کیفی و کمی این محصول و رشد اقتصادی منطقه بیانجامد.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه سه و نیم تن در هر هکتار، متوسط برداشت محصول پسته است در حالی که در همین شهرستان دامغان شخصی تا 48 تن پسته برداشت کرده که نشان می دهد با استفاده از دانش می توان ارتقای کیفی و کمی محصول را شاهد بود، تاکید کرد: همان طور که در جشنواره پسته هفته گذشته نیز اعلام کردیم باید تلاش کنیم تا متوسط برداشت محصول پسته در این شهرستان را دست کم به دو براب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی پسته دامغان سالانه 4500 میلیارد تومان است

گردش مالی پسته دامغان سالانه 4500 میلیارد تومان است