مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 14:452021-11-23بين الملل

چرا عملیات اخیر یمن، شکستی آشکار برای سامانه پدافندی آمریکا در عربستان بود؟


عملیات بزرگ نیروی هوایی یمن به نام «موازنه بازدارندگی هشتم»، در حالی صورت گرفت و اهداف مهمی را در عربستان هدف قرار داد که سامانه های دفاعی آمریکا و انگلیس نتوانستند این حملات را دفع کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با توجه به موج تنش ائتلاف متجاوز آمریکایی، عربستانی و اماراتی و مزدوران آن در عملیات زمینی و هوایی و بمباران مداوم صنعاء پایتخت به بررسی ابعاد عملیات اخیر نیروهای یمنی علیه عربستان پرداخت و نوشت، در  این عملیات، مجموعه ای از اهداف حیاتی و نظامی، در نقاط مختلف عمق استراتژیک عربستان از جمله پایگاه هوایی ملک خالد در ریاض، فرودگاه ملک عبدالعزیز و پالایشگاه های آرامکو در جده و چند هدف نظامی مهم دیگر در ابها، جیزان و نجران هدف قرار گرفت.

عثمان در ادامه نوشت، مهمتر از همه این بود که این عملیات گسترده به اهداف خود به طور دقیق و مؤثر دست یافت و نخستین عملیاتی بود که به عنوان پاسخ فوری به تهدیدات فرماندهی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز بود.

این عملیات، شوک راهبردی بود که تمامی محاسبات و پیش بینی های عربستان و آمریکا درباره ارتقای سیستمهای دفاعی و توانایی آن در حمایت بیشتر را نقش بر آب کرد؛ به ویژه اینکه وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا مدعی شد که حمایت این کشور از ریاض ادامه خواهد داشت و کارآمدی پدافن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عملیات اخیر یمن، شکستی آشکار برای سامانه پدافندی آمریکا در عربستان بود؟

چرا عملیات اخیر یمن، شکستی آشکار برای سامانه پدافندی آمریکا در عربستان بود؟