مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 18:152021-11-22سياسي

اجرای عدالت اجتماعی در کشور نیازمند اسلامی کردن علوم است


مشاور عالی فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نمی توان با علوم غربی، عدالت را در کشور اجرا کرد، گفت: ایجاد تمدن اسلامی نیازمند فرهنگ اختصاصی است که از طریق علوم اسلامی بدست می آید.

- ، حسین قدیانی دو شنبه شب در گردهمایی دانشجویان بسیجی خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد به بازخوانی پیام امام خمینی برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب پرداخت و اظهار کرد: پس از جنگ امام خمینی پیام ادامه فعالیت بسیج را صادر کردند و بسیج دانشجویی و طلبه را از ضروری ترین موارد دانستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: امام خمینی در پیام تشکیل بسیج دانشجویی به نکات محوری اشاره داشت که نخستین آن دفاع از انقلاب و اسلام در دانشگاه و حوزه است.

وی افزود: پاسداری از اصل نه شرقی نه غربی دیگر نکته مهم پیام امام بود اما امروز پس از چند دهه از آن پیام وضعیت دانشگاه چطور است؟ امروز همچنان علوم غیر بومی بوده و متناسب با جمهوری اسلامی نیست.

قدیانی پیوند حوزه و دانشگاه را دیگر خواسته امام دانست و گفت: اکنون صرفاً در یک روز همایشی با این موضوع برگزار می شود؛ از سوی دیگر دروس اندیشه اسلامی را در دانشگاه تدریس می کنیم و یا آشنایی با کامپیوتر را به حوزه برده ایم و فکر می کنیم دانشگاه اسلامی و حوزه مدرن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عدالت اجتماعی در کشور نیازمند اسلامی کردن علوم است

اجرای عدالت اجتماعی در کشور نیازمند اسلامی کردن علوم است