مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 05:102021-11-22فرهنگي

«مرغ دریایی دایی وانیا» در ایران چه می کند/ یک پارودی از 2 تراژدی


نویسنده نمایش «مرغ دریایی دایی وانیا» با اشاره به دلایل شکل گیری این نمایشنامه درباره نگاه پارودی که به آثار تراژدی داشته است، توضیحاتی ارائه داد.

- نویسنده نمایش مرغ دریایی دایی وانیا با اشاره به دلایل شکل گیری این نمایشنامه درباره نگاه پارودی که به آثار تراژدی داشته است، توضیحاتی ارائه داد.

آرمان طیران نویسنده نمایش مرغ دریایی دایی وانیا که این روزها در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است درباره نگاه پارودی که به نمایشنامه های آنتوان چخوف داشته است به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه مرغ دریایی دایی وانیا اثر جدیدی نیست و محصول دهه 80 است و در واقع حاصل نگاه پارودی است که من به 2 نمایشنامه مرغ دریایی و دایی وانیا چخوف داشتم.

2 نمایشنامه دیگر نیز با همین سبک و سیاق به نگارش درآوردم که آنها هم حاصل همین نگاه به آثار شکسپیر و هنریک ایبسن هستند و مکلت و اشباح خانه عروسک نام دارند.

وی ادامه داد: این نمایشنامه حاصل نگاهی برآمده از شرایط جامعه است.

مخاطبانی که خواننده نمایشنامه های کلاسیک و کمی قدیم تر هستند زمانی که این آثار را مطالعه می کنند ناخودآگاه به دنبال وجه تسمیه مفاهیم مطرح شده در این کارها با شرایط روز جامعه شان هستند و در برخی مواقع به نظر می رسد همان شرایط و ویژگی های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… را در نمایشنامه هایی که سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مرغ دریایی دایی وانیا» در ایران چه می کند/ یک پارودی از 2 تراژدی

«مرغ دریایی دایی وانیا» در ایران چه می کند/ یک پارودی از 2 تراژدی