مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 12:502021-11-21فرهنگي

وضعیت بحرانی بعضی از آثار تاریخی بجستان


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بجستان گفت: تعدادی از آثار تاریخی و شاخص شهرستان بجستان نیاز به مرمت ضروری دارند و لازم است به منظور حفظ این آثار نفیس و ارزشمند، - کار مرمت هر چه سریع تر آغاز شود.

مهدی جمالی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: طی بررسی های به عمل آمده در دو سه ماه گذشته و بررسی وضعیت موجود آثار تاریخی شهرستان بجستان، مشخص شد که تعدادی از آثار در وضعیت بحرانی بوده و نیاز به مرمت فوری دارند.

جمالی اظهار کرد: قلعه روستای مزار، قسمت هایی از بافت تاریخی روستای مزار، قلعه مرندیز، کاروانسرای قاسم آباد و کاروانسرای مرندیز از جمله آثار تاریخی ارزشمند شهرستان هستند که باید مرمت شوند، همچنین دو آب انبار در سطح شهر و مسجد جامع شهر بجستان نیز در وضعیت اضطراری قرار دارند.

وی افزود: در زمینه مرمت آثار تاریخی پیگیری هایی شده و اخیرا نیز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بازدیدی از برخی آثار داشته و وضعیت آثار را مشاهده کردند و امیدواریم هر چه سریع تر و با جذب اعتبارات مربوطه، طی یک ماه آینده کار مرمت آثار را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه کار مرمت آثار تاریخی یک کار مشارکتی است، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند کار مرمت آثار را انجام دهد و علاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی بعضی از آثار تاریخی بجستان

وضعیت بحرانی بعضی از آثار تاریخی بجستان