مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 12:152021-11-21اقتصادي

تقویت و ساماندهی مشاغل خُرد در دستور کار سازمان شیلات قرار گرفت


تقویت مشاغل خُرد با رویکرد حفاظت از محیط زیست و تشکیل زنجیره ارزش در بخش صید و صیادی و آبزی پروری با هدف اقتصادی کردن این فعالیت ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی اله خون میرزایی در حاشیه وبینار گرامیداشت روز جهانی شیلات که با حضور کارشناسان، دانشگاهیان، بخش تحقیقات شیلاتی و بهره برداران با شعار توسعه آبزی پروری و حمایت از صید خرد برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: امسال از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز جهانی شیلات با عنوان حمایت از مشاغل خُرد شیلاتی و با تمرکز بر فعالیت های آبزی پروری معیشتی و صیادی خرد نامگذاری شده و ما برای تقویت این مشاغل، رفع موانع تولید و پایداری آن برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد در زمینه کشاورزی، برنامه توسعه روستایی اش را بر سه رکن تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی برای ریشه کن کردن فقر در این مناطق و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استوار کرده است.

خون میرزایی با بیان این که مشاغل خرد شیلاتی در حوزه صید و صیادی شامل فعالیت در رده های قایق و لنج می شود، اظهار داشت: در حال حاضر از ناوگان 11 هزار و 539 فروندی صیادی، بیش از 11 هزار و 400 فروند در رده قایق و لنج فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت و ساماندهی مشاغل خُرد در دستور کار سازمان شیلات قرار گرفت

تقویت و ساماندهی مشاغل خُرد در دستور کار سازمان شیلات قرار گرفت