مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-21سياسي

فلسفه به دنبال محدود کردن انسان نیست


مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: فلسفه به دنبال محدود کردن انسان نیست بلکه برای رشد و شکوفایی و پایندگی انسان تلاش می کند.

- ، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی صبح یکشنبه در مراسمی که در خانه حکمت اصفهان به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان دیار حکمت، فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: شخصیت هایی در اصفهان هستند که استوانه علم و آگاهی بودند از جمله شیخ بهایی و میرداماد که در اصفهان کارستان کرده و آثار فخرآفرینی را خلق کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم میرداماد که صاحب القبسات است بنیان های حکمت جدید را در اصفهان پایه ریزی کرد، افزود: حمایت های علمی، معرفتی و اجتماعی میرداماد سبب شکوفایی شخصیت بزرگی چون صدرالمتالهین شد در آن زمان شیخ بهایی که شیخ الاسلام بود در کنار میرداماد و ملاصدرا با شرایط جدیدی که ایجاد کردند تمدن نوینی را رقم زدند.

مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا درخصوص قلمرو فلسفه تصریح کرد: فلاسفه گذشته دستاوردهای خوبی داشتند که مهم ترین آن صیانت از علم و نگاهداشت آن بود، عالمان دین با شناخت چارچوب و مبادی مسائل معرفتی را به گونه ای سامان دادند که عمق بیابد، رشد کند و استوانه های علمی مانند بوعلی سینا اجازه نمی دادند حرکت های انحرافی مسیر علم را تغییر دهند، این افراد وزنه هایی بودند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه به دنبال محدود کردن انسان نیست

فلسفه به دنبال محدود کردن انسان نیست