مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 08:502021-11-21سياسي

حمله تروریست و خرس چه ربطی به راهنما دارد؟


رییس هیأت مدیره انجمن مؤسسه های آموزش گردشگری کشور با انتقاد از رویه ای که در تایید نهایی راهنمایان گردشگری در پیش گرفته شده است، این پرسش را مطرح کرد که چرا با مصاحبه و سوال های غیراستاندارد که در وهن نظام آموزش گردشگری کشور است، - برای ورود راهنما به بازار کار سنگ اندازی می کنید؟ هر سال بیش از سه هزار نفر پس از گذراندن دوره های آموزشی به مدت حدود 10 ماه، در آزمون جامع راهنمای گردشگری شرکت می کنند.

سال 99 جمعیت شرکت کننده در این آزمون، در سه شاخه راهنمای فرهنگی، طبیعت گردی و زمین گردشگری نزدیک به چهارهزار نفر بود؛ آزمونی که اتفاقا به سوال ها و حتی شیوه برگزاری آن همواره انتقادهایی وارد بوده است.

با این وجود، مدتی است راهنماهایی که آن دوره ها و آزمون جامع را با موفقیت سپری کرده اند ملزم به شرکت در مصاحبه ای شده اند که در صورت تایید می توانند فرآیند نهایی برای دریافت کارت راهنمای گردشگری را بگذرانند و وارد بازار کار شوند.

مصاحبه ای که بسیاری از شرکت کنندگان و حتی مدرسان گردشگری، شیوه اجرای آن را غیراستاندارد دانسته و نقدهایی وارد کرده اند.

نیما آذری ـ رییس هیأت مدیره انجمن مؤسسات و مراکز آموزش گردشگری کشور ـ در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اعتراض های گسترده فراگیران و راهنمایان گردشگری نسبت به رویه ای که ورود به بازار کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله تروریست و خرس چه ربطی به راهنما دارد؟

حمله تروریست و خرس چه ربطی به راهنما دارد؟